Modulets indhold, forløb og pædagogik
Inden for temarammen ”Design af læring og forandringsprocesser”
bygges der videre på viden, færdigheder og kompetencer på
uddannelsens tidligere moduler, og der undervises i
organisationsudvikling og forandringsledelse samt læreprocesser i
organisationer.
Læringsmål
Viden
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om
- teoretiske paradigmer inden for feltet organisatorisk
læring
- metoder og analytiske problemstillinger vedrørende udforskning,
design og initiering af læringsbaserede forandringsprocesser i
organisationer
- teorier og metoder til evaluering og konsekvensvurdering af
design af læringsbaserede forandringsprocesser i
organisationer
Færdigheder
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
- at identificere relevante organisatoriske problemstillinger,
som kan gøres til genstand for undersøgelse på baggrund af faglig
refleksion og indsigt i videnskabelige tilgange
- at kunne foretage velunderbyggede vurderinger og kvalificerede
valg blandt modulets videnskabelige teorier og metoder samt
tilrettelægge undersøgelser inden for området organisatorisk
læring
- at analysere og evaluere organisationsudviklende tiltag, med
særligt henblik på at understøtte kontinuerlig læring i
organisationer
- at kunne formidle forskningsbaseret viden og diskutere
professionelle og videnskabelige problemstillinger med fagfæller og
andre målgrupper.
Kompetencer
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
- på videnskabeligt niveau at kunne gennemføre valide
beskrivelser og analyser af læring og læringsbaserede
forandringsforløb gennem brug af relevante
undersøgelsesmetoder
- at kunne tilrettelægge læringsbaserede forandringsprocesser i
organisationer på et videnskabeligt grundlag i samspil med bestemte
brugergrupper
- på videnskabeligt niveau at kunne evaluere og konsekvensvurdere
læreprocesser i organisationskontekster.
Undervisningsform
Vedr. undervisningsform henvises til studieordningens §17. Den
konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil
fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet. Semesterbeskrivelsen
offentliggøres i Moodle før semesterstart.
Eksamen
Prøver
Modulet har fælles prøver med
KALFPK20204Yderligere informationer
Valgmodulet kan følges af studerede fra andre uddannelser.
Prøven vil enten være skriftlig eller
mundtlig.