Modulets indhold, forløb og pædagogik
Inden for temarammen ”Design af læring og forandringsprocesser”
bygges der videre på viden, færdigheder og kompetencer på
uddannelsens tidligere moduler, og der undervises i
organisationsudvikling og forandringsledelse samt læreprocesser i
organisationer.
Læringsmål
Viden
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om
- teoretiske paradigmer inden for feltet organisatorisk
læring
- metoder og analytiske problemstillinger vedrørende udforskning,
design og initiering af læringsbaserede forandringsprocesser i
organisationer
- teorier og metoder til evaluering og konsekvensvurdering af
design af læringsbaserede forandringsprocesser i
organisationer
Færdigheder
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
- at identificere relevante organisatoriske problemstillinger,
som kan gøres til genstand for undersøgelse på baggrund af faglig
refleksion og indsigt i videnskabelige tilgange
- at kunne foretage velunderbyggede vurderinger og kvalificerede
valg blandt modulets videnskabelige teorier og metoder samt
tilrettelægge undersøgelser inden for området organisatorisk
læring
- at analysere og evaluere organisationsudviklende tiltag, med
særligt henblik på at understøtte kontinuerlig læring i
organisationer
- at kunne formidle forskningsbaseret viden og diskutere
professionelle og videnskabelige problemstillinger med fagfæller og
andre målgrupper.
Kompetencer
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
- på videnskabeligt niveau at kunne gennemføre valide
beskrivelser og analyser af læring og læringsbaserede
forandringsforløb gennem brug af relevante
undersøgelsesmetoder
- at kunne tilrettelægge læringsbaserede forandringsprocesser i
organisationer på et videnskabeligt grundlag i samspil med bestemte
brugergrupper
- på videnskabeligt niveau at kunne evaluere og konsekvensvurdere
læreprocesser i organisationskontekster.
Undervisningsform
Vedr. undervisningsform henvises til studieordningens §17. Den
konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil
fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet. Semesterbeskrivelsen
offentliggøres i Moodle før semesterstart.
Eksamen
Prøver
Modulet har fælles prøver med
Design af læring og forandringsprocesserYderligere informationer
Valgmodulet kan følges af studerede fra andre uddannelser.
Prøven vil enten være skriftlig eller
mundtlig.