Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået i modulerne
'Teknovidenskab', 'Socio-teknisk
teknologiforståelse', 'Problembaseret læring',
'Teknologi og etik', 'Etik og teknologiske
interventionsprocesser' og 'Videregående etnografiske
metoder og teknoantropologisk analyse'. 
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- ingeniørvidenskabelige, tekniskvidenskabelige,
samfundsvidenskabelige, humanistiske og tværvidenskabelige
videnskabsteorier
 - forskellige teknologifilosofiske positioner
 - videnskabsteoretiske og teknologifilosofiske
problemer
 
Færdigheder
- sammenligne og kritisk vurdere forskellige videnskabsteoretiske
og teknologifilosofiske positioner
 - formulere tværvidenskabelige problemstillinger
 - analysere videnskabsteoretiske og teknologifilosofiske
problemer
 
Kompetencer
- selvstændig kunne argumentere for relevansen af
teknoantropologis rolle i tværvidenskabeligt samarbejde
 - formidle videnskabsteoretiske og teknologifilosofiske
antagelser til samarbejdspartnere
 
Undervisningsform
Der henvises til studieordningens § 17 om uddannelsens indhold
og tilrettelæggelse.
Eksamen
Prøver
| Prøvens navn | Tværfaglig videnskabsteori | 
| Prøveform | Mundtlig  | 
| ECTS | 5 | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |