Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Har dybdegående viden om en aktuel ny sundhedsteknologi i
klinisk praksis
 - Har viden om sundhedsetik
 
Færdigheder
- Kan identificere og formulere en sundhedsvidenskabelig
problemstilling som problematiserer anvendelse af en
sundhedsteknologi i sundhedssektoren
 - Kan gennemføre et kritisk litteraturstudie og sammenfatte
resultaterne fra valide studier
 - Kan anvende relevante metoder til analyse af relevante faktorer
i forhold til teknologiens anvendelighed i klinisk praksis
 - Kan anvende teorier om økonomiske konsekvenser af
implementering af ny sundhedsteknologi i sundhedssektoren
 - Kan identificere faktorer, der har påvirket projektgruppens
læreproces under projektarbejdet
 - Kan tilrettelægge gruppens interne samarbejde og samarbejdet
med vejleder i et problemorienteret projektarbejde 
 - Kan tilrettelægge kommunikation om det faglige indhold i
projektarbejdet 
 - Kan anvende projektarbejde som studieform, herunder metoder til
planlægning og styring af projektarbejdet
 - Kan inddrage projektgruppens forskellige faglige baggrunde og
erfaringer i tilrettelæggelsen af projektgruppens arbejds- og
læreproces
 - Kan sammenstille og perspektivere projektmedlemmernes
individuelle PBL-erfaringer
 
Kompetencer
- Kan kritisk vurdere såvel dansk- som engelsksproget formidling
af studier af sundhedsteknologiers effekt
 - Kan udvælge relevante sundhedsteorier og begreber ift.
vurdering af ny teknologi og anvende disse i analysen og
vurderingen af konkrete sundhedsfaglige problemstillinger
 - Kan kritisk vurdere de organisatoriske aspekter af
sundhedsteknologi-implementering
 - Kan anlægge og formidle et flervidenskabeligt perspektiv på
projektets problemstilling ift. vurdering af en konkret
sundhedsteknologis implementering i sundhedssektoren
 
Undervisningsform
Der undervises i modulet jf. studieordningens § 17.
 
Eksamen
Prøver
| Prøvens navn | Teknologivurdering i klinisk praksis | 
| Prøveform | Mundtlig pba. projekt  | 
| ECTS | 15 | 
| Tilladte hjælpemidler | Se semesterbeskrivelsen | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning | 
Yderligere informationer
Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte
semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved
administrative spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær
Malene Møller
Knudsen.