Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Anbefalede faglige forudsætninger er viden opnået i modulerne
Medicinsk billeddiagnostik og kliniske laboratorietest og
Muskuloskeletal vurdering og behandling i praksis – ekstremiteter. 
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Har viden om både virtuelle og konventionelle metoder til
formidling af undersøgelsesfund til andre fagfæller
 - Har viden om både virtuelle og konventionelle metoder til
organisering af gruppearbejde
 - Kan forklare, hvordan man på videnskabeligt grundlag undersøger
patienten med smerter eller funktionsproblemer relateret til
ekstremiteterne og kan på baggrund af disse fund stille en diagnose
og gøre sig differentiel-diagnostiske overvejelser
 - Kan forklare, hvordan verbal og non-verbal kommunikation
kan have indflydelse på det kliniske forløb
 - Kan gøre rede for relevante ikke-farmakologiske interventioner
samt hvilke tværfaglige tiltag, der er indikation for et
behandlingsforløb
 
Færdigheder
- Kan identificere og formulere en sundhedsfaglig problemstilling
relateret til muskuloskeletal fysioterapi
 - Kan indarbejde den identificerede problemstilling i arbejdet
med konkrete patientforløb i et projekt 
 - Kan begrunde planlægningen og organiseringen af et komplekst
projektforløb inden for muskuloskeletal fysioterapi
 - Kan tilrettelægge vidensdeling med medstuderende
 - Kan ræsonnere over undersøgelsesfund, diagnose og
differentieldiagnostik
 - Kan vurdere, diskutere og kommunikere med patienten om det
forventede forløb (prognose), risici, mulige positive effekter af
et forløb samt hvilke tværfaglige tiltag, der kunne være
relevante
 - Kan reflektere over enten den telemedicinske eller fysiske
kommunikation med patienten og hvordan dette kan påvirke det
forventede forløb
 - Kan planlægge et forløb bestående af non-farmakologiske
interventioner med hensyn til og mulig inddragelse
af relevante fagpersoner, som forventes at kunne bidrage til
patientforløbet
 - Kan inddrage projektgruppens forskellige faglige erfaringer i
tilrettelæggelsen af projektgruppens arbejds- og
læreproces
 
Kompetencer
- Kan diskutere og forholde sig kritisk til relevansen og
vigtigheden af fund og konklusionerne fra projektarbejdet til den
eksisterende viden på området
 
Undervisningsform
- projektarbejde
 - klinisk arbejde
 - kliniske cases
 - feedback
 - porteføljearbejde
 - opgaveløsning (individuelt og i grupper)
 
Eksamen
Prøver
| Prøvens navn | Undersøgelse og differentiel diagnostik | 
| Prøveform | Mundtlig pba. projekt  | 
| ECTS | 10 | 
| Tilladte hjælpemidler | Se semesterbeskrivelse | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning | 
Yderligere informationer
Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte
semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved
administrative spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær
Malene Møller
Knudsen.