Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:
- Skal besidde grundlæggende viden om planlægning, plansystemet
og rammerne for de forskellige plantyper inden for fysisk
planlægning
 - Skal have grundlæggende forståelse for formålet med
planlægning.
 - Skal kunne identificere planlægningens centrale aktører som
virksomheder, borgere og politikere og redegøre for sammenspillet
mellem deres interesser
 - Skal have viden om rationaler samt overordnede tilgange og
metoder for deltagelsesprocesser
 - Skal kunne beskrive planlæggerens teoretiske og praktiske
rolle
 - Skal have viden om hvordan bæredygtighed spiller en rolle i
planlægningen
 
Færdigheder
Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:
- Skal kunne redegøre for planlægningens kredsløb og anvende det
til at forklare en konkret planproces
 - Skal kunne anvende planlægningens basale fagtermer korrekt
 - Skal kunne beskrive og sammenligne planlægningens basale
styringsredskaber og hvordan de bruges til at skabe forandring og
påvirkning af adfærd
 - Skal kunne redegøre for og sammenligne forskellige basale
teoretiske planlægningstilgange
 
Kompetencer
Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:
- Skal besidde evnen til selvstændigt at søge viden om
planlægningen og planlægningens rolle
 - Skal kunne anvende viden om planlægningen og planlægningens
rolle til at analysere og kritisk bedømme planprocesser og deres
resultater i teori og praksis
 
Undervisningsform
Forelæsninger suppleret med øvelser og selvstudie
e.lign. 
Eksamen
Prøver
| Prøvens navn | Planlægningens rammer og praksisser | 
| Prøveform | Skriftlig eller mundtlig  | 
| ECTS | 5 | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |