Projektgrupperne samarbejder om større problemstillinger inden for sundhed og trivsel. Det kan være apparatudvikling til sundhedssektoren eller brugeradfærd ift. forskellige aspekter i samfundet, der analyseres. Samtidig videreudvikles de studerendes lærings- og organisationsmæssige færdigheder inden for projektarbejdet med mere fokus på tværfaglighed og det at sætte projekterne i den rette kontekst.
Afvikles som problembaseret projektorganiseret arbejde i grupper, hvor der i samarbejdsprocessen for at finde de tekniske løsninger fokuseres på et effektivt team-samarbejde med evne til aktiv lytning, konstruktiv feedback og motivering i samarbejdet, samt ansvar for egen læring.
Projektet kan også være en del af et såkaldt LeadENG-projekt i samarbejde med industrien, hvor flere projektgrupper fra forskellige institutter deltager, hver med deres del af et større projekt for at finde en samlet løsning.
Projektarbejde, inklusive vejledning, kan suppleres med forelæsninger, workshops, præsentationsseminarer, konsulentmøder vedrørende PBL-indhold, laboratorieforsøg m.m.
Projektmodulets omfang er 15 ECTS svarende til 450 timers studieindsats for den studerende.
Prøvens navn | Verdensmål 3 sundhed og trivsel |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Ekstern mundtlig prøve baseret på fremlæggelse og
projektrapport. |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Med visse hjælpemidler:
For yderligere oplysninger om hjælpemidler henvises til
kursusbeskrivelsen i Moodle. |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | SDG 3 Good Health and Well-Being |
Modulkode | N-GE-B3-1A |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig | |
Indgår i |
Uddannelsesejer | Bachelor (BSc) i teknisk videnskab (ingeniørvidenskab) |
Studienævn | Studienævn for Energi |
Institut | Institut for Energi |
Fakultet | Det Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet |