Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået i modulerne Grundlæggende mekanik og
termodynamik samt Termodynamik, varmetransmission og strømningslære
eller tilsvarende. 
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Skal have viden om klassisk varmetransport, herunder naturlig
konvektion, tvungen konvektion og stråling
 - Skal have viden om kondensering, fordampning og kogning
 - Skal kunne forstå hvilke mekanismer, der er styrende ved de
ovennævnte processer
 - Skal kunne forstå varmevekslere eller køling af elektroniske
komponenter
 
Færdigheder
- Skal kunne anvende grundlæggende varmeledning, transient
varmeledning eller numerisk varmeledning til analyse eller design
af en termisk problemstilling
 - Skal kunne beregne varmestrøm, såvel stationært som transient,
i flere dimensioner og komplekse geometrier
 - Skal kunne dimensionere varmevekslingsprocesser under
hensyntagen til termomekaniske påvirkninger
 
Kompetencer
- Skal have evnen til at anvende fagområdet i tværfagligt
samarbejde med andre fagområder
 - Skal kunne udvælge den bedst egnede analysemetode til et
varmetransmissionsproblem, herunder vurdere kvaliteten af den
fremkomne løsning
 - Skal kunne formidle problemstillingen, samt den anvendte
løsningsmetode til personer, som ikke har kendskab til
fagområdet
 - Skal kunne fortolke resultatet og præsentere de overordnede
konklusioner
 
Undervisningsform
Forelæsninger suppleret med selvstudier/studiekredse. Kurset
udbydes på engelsk, hvis der er indskrevet udenlandske
gæstestuderende, eller hvis underviser er udenlandsk.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Kursusmodulets omfang er 5 ECTS svarende til 150 timers
studieindsats.
Eksamen
Prøver
| Prøvens navn | Varmetransmission | 
| Prøveform | Skriftlig eller mundtlig  | 
| ECTS | 5 | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |