Dette indledende modul introducerer grundlæggende psykologisk teori, der ligger til grund for en dybere forståelse for, hvordan trivsel og psykologisk velfærd kan forstås og fremmes. Med særligt fokus på personligheds-, social-, udviklings-, og kognitionspsykologi, gives en bred indføring til fagpsykologiske begreber, teorier og metoder, som ligger til grund for senere modulers praksisfokus.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder til:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
Undervisningen består af seminarer og forelæsninger.
Modulet er normeret til 15 ECTS = ca. 405 timer.
| Prøvens navn | Psykologiske perspektiver på trivsel og velfærd |
| Prøveform | Skriftlig
Individuel skriftlig opgave, der tager udgangspunkt i en selvvalgt
case.
Pensumramme: 1500 siders bundet pensum. Sidetal: 10–12 normalsider |
| ECTS | 15 |
| Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Psychological Perspectives on Well-being and Welfare |
| Modulkode | MTP20241 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår
|
| ECTS | 15 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig | |
| Censornorm | Følger fakultetets bestemmelser |
| Studienævn | Studienævn for Masteruddannelsen i Trivsel og Psykologisk Velfærd |
| Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |