Modulet giver den studerende grundlæggende viden og praksisser i design og udvikling af spil, såsom den sociale og økonomiske kontekst for gaming og spilproduktion, spilindustrien, formelle og dramatiske elementer i spil, systemdynamik i spil, iterativt spildesign gennem playtesting, komplethed og balance, og spilteknologier. Det er et hands-on kursus hvori den studerende forventes at skabe egentlige prototyper, evaluere dem og iterativt re-designe dem.
Studerende, som gennemfører modulet, vil opnå:
Studerende, som gennemfører modulet, vil være i stand til at:
Studerende som gennemfører modulet vil være i stand til at:
Se oversigt over undervisningsformer under §17.
| Prøvens navn | Teori og praksis i game-design og -udvikling |
| Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
| ECTS | 5 |
| Tilladte hjælpemidler | Med visse hjælpemidler:
Se semesterbeskrivelse |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Theory and Practice of Game Design and Development |
| Modulkode | MSNMEDB6195 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår
|
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Uddannelsesejer | Bachelor (BSc) i medialogi |
| Studienævn | Studienævn for Medieteknologi |
| Institut | Institut for Arkitektur og Medieteknologi |
| Fakultet | Det Teknisk Fakultet for IT og Design |