Ikt-baserede læreprocesser omfatter medierede intra- og interpersonelle læreprocesser samt læring gennem samarbejde og fælles videnkonstruktion.
Ikt står i denne sammenhæng for digitale værktøjer/systemer og omgivelser til præsentation, produktion, kommunikation, og samarbejde.
Der fokuseres på hvordan, under hvilke omstændigheder, og med hvilke metoder/midler det er muligt at tilrettelægge/designe, kvalificere og facilitere ikt-baserede læreprocesser, der fremmer kvalitet, dialog og samarbejde.
Målet for den studerendes tilegnelse af viden inden for modulet ikt-baserede læreprocesser er, at den studerende efter deltagelse i modulet skal kunne:
Målet for den studerendes udvikling af færdigheder indenfor modulet ikt-baserede læreprocesser er, at den studerende skal kunne:
Målet for den studerendes dannelse af kompetencer indenfor modulet ikt-baserede læreprocesser er, at den studerede i modulet skal kunne:
• selvstændigt igangsætte, gennemføre, styre og tilrettelægge kollaborative ikt-baserede undervisnings- og læringsprocesser
• deltage i og moderere en kollaborativ vidensopbygningsproces
• deltage aktivt i kollaborative ikt-baserede processer.
Se under § 17 i studieordningen.
ECTS-point: 5 = 5 x 27,5 = 137,5 timers studenterbelastning i alt
| Prøvens navn | Ikt-baserede læreprocesser | 
| Prøveform | Skriftlig 
Prøven består i udarbejdelse af en mindre skriftlig fremstilling og
eventuelt produkt (er) inden for et emne, der omfatter den i
studieåret udbudte undervisning i relation til fagområdet ikt-
baserede læreprocesser. Prøven tager udgangspunkt i en af én eller
flere studerende udarbejdet fremstilling på højst 7 sider pr.
studerende i projektgruppen – dog højst 30 sider i alt og eventuelt
produkt(er) (den enkeltes bidrag skal fremgå), ved en individuelt
udarbejdet fremstilling højst 8 sider. Emnet aftales på forhånd
mellem en af studienævnet udpeget fagansvarlig og den/de
studerende. | 
| ECTS | 5 | 
| Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler  | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning | 
Modulbeskrivelser for hvert semester opdateres løbende på uddannelsens hjemmeside
| Engelsk titel | ICT-based learning processes | 
| Modulkode | MASMIL20201 | 
| Modultype | Kursus | 
| Varighed | 1 semester | 
| Semester | Efterår
 1. semester  | 
| ECTS | 5 | 
| Undervisningssprog | Dansk | 
| Undervisningssted | Anden placering | 
| Modulansvarlig | 
| Uddannelsesejer | Master i it og læring | 
| Studienævn | Studienævn for Masteruddannelsen i It og Læring | 
| Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi | 
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |