Målet med enkeltfaget er udvikling af deltagernes faglige og personlige ledelseskompetencer gennem en undersøgelse af egen ledelsespraksis.
Enkeltfaget tager sit udgangspunkt i de teoretiske områder, som behandles i de to første enkeltfag, og disse bliver inddraget i en afprøvning af egen praksis.
Det forventes, at den studerende efter gennemførelse af enkeltfaget er i stand til:
Det forventes, at den studerende efter gennemførelse af enkeltfaget har kompetencer til:
Seminar med teoretiske indlæg, gruppediskussioner og gruppedialoger. Der kan forekomme supplerende onlineforløb i forbindelse med seminaret.
Gennem udarbejdelse af en projektrapport, der tager udgangspunkt i en relevant it-ledelsesmæssig problemstilling, skal deltageren udvikle egne ledelseskompetencer. Deltageren får tilknyttet en vejleder.
Prøvens navn | It-lederen i praksis |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Faget afsluttes med en individuel mundtlig prøve med ekstern
censur. Eksamen tager udgangspunkt i en projektrapport.
Projektrapporten skal have et omfang af min. 13 og max. 15
normalsider (ekskl. forside, indholdsfortegnelse, kildefortegnelse
og bilag). Der gives karakter efter 7-trins-skalaen. Varigheden af
eksamen er berammet til en halv time inkl. votering.
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på, at den studerende demonstrerer en udtømmende opfyldelse af fagpakkens mål med ingen eller få uvæsentlige mangler jf. afsnittet mål og beskrivelsen af viden, færdigheder og kompetencer. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | IT Management in Practice |
Modulkode | MAITOITL325 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår og Efterår
Nærmere oplysning om starttid: https://www.master-it-vest.dk/fagpakker/organisation.html |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Master i it, organisation |
Studienævn | Studienævn for Efter- og videreuddannelse i Kultur og Læring |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |