I modulet Læring og forandring skal den studerende videreudvikle sine færdigheder til at forstå og analysere, hvordan læreprocesser indgår i og bidrager til forandringsprocesser på forskellige niveauer, for eksempel hos individer og grupper, i organisationer og i samfundet. Gennem et projektarbejde, der inddrager egen eller andres empiri, skal den studerende lære at udvikle sine akademiskfaglige kompetencer i et samspil med en given kontekst for læring og forandring.
Vedr. undervisningsformen henvises til studieordningens § 17.
| Prøvens navn | Læring og forandring | 
| Prøveform | Mundtlig pba. projekt 
Prøven tager udgangspunkt i en af én eller flere studerende
udarbejdet projektrapport.
Produktkrav/sidetal: Min 12 og max 15 sider ved individuelt udarbejdede opgaver. Min 15 sider og max 22 sider ved grupper af 2 studerende. Min 15 sider og max 30 sider ved grupper af 3 studerende. Min 15 sider og max 45 sider ved grupper af 4 studerende. Prøvetiden er normeret til 20 minutter pr. studerende og 10 minutter pr. gruppe til votering og karaktergivning, dog højest i alt to timer ved store grupper, 30 minutter i alt ved individuelle prøver. Disse angivelser er inklusive tid til votering og karaktergivning.  | 
| ECTS | 10 | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning | 
| Engelsk titel | Learning and Innovative Change | 
| Modulkode | MAELF20236 | 
| Modultype | Kursus | 
| Varighed | 1 semester | 
| Semester | Forår
 | 
| ECTS | 10 | 
| Undervisningssprog | Dansk | 
| Tomplads | Ja | 
| Undervisningssted | Campus Aalborg | 
| Modulansvarlig | 
| Uddannelsesejer | Master i læreprocesser (MLP) | 
| Studienævn | Studienævn for Efter- og videreuddannelse i Kultur og Læring | 
| Institut | Institut for Kultur og Læring | 
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |