Evaluering og kvalitetsudvikling er væsentlige opgaver inden for uddannelse og læring. Det gælder både inden for skole- og uddannelsessystemet og andre typer organisationer, hvor der foregår systematisk uddannelse og kompetenceudvikling. Specialiseringen omfatter tre faglige hovedelementer: (1) Pædagogisk evaluering, forstået som evaluering af læring inden for uddannelsesforløb, herunder denne evaluerings forudsætninger og konsekvenser; (2) Programevaluering af uddannelse og kompetenceudvikling, samt (3) Kvalitetsovervågning og kvalitetsudvikling af uddannelse og kompetenceudvikling. Specialiseringen sigter mod, at de studerende tilegner sig relevante teorier og redskaber inden for feltet.
| Prøvens navn | Evaluering og kvalitetsudvikling |
| Prøveform | Skriftlig
Opgaven kan skrives individuelt eller i grupper på op til 4
studerende.
Produktkrav/sidetal: Min.12 og max 15 sider ved individuelt udarbejdede opgaver. Min. 15 og max 22 sider ved grupper af 2 studerende. Min 15 og max 30 sider ved grupper af 3 studerende. Min 15 og max 45 sider ved grupper af 4 studerende. |
| ECTS | 10 |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Evaluation, Assessment and Development |
| Modulkode | MAELF20207 |
| Modultype | Projekt |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår
|
| ECTS | 10 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Tomplads | Ja |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Uddannelsesejer | Master i læreprocesser (MLP) |
| Studienævn | Studienævn for Efter- og videreuddannelse i Kultur og Læring |
| Institut | Institut for Kultur og Læring |
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |