Specialiseringen har fokus på innovative, kreative og entreprenørelle læringsdesign og læringsmiljøer i uddannelses- og professionskontekster. Undervisningen rummer en teoretisk indføring i læringsteoretiske og pædagogiske problemstillinger relateret til innovation, udvikling af kreativitet og entreprenørskab med inddragelse af uddannelsespolitiske, undervisningsmæssige og etiske udfordringer. Der arbejdes eksperimenterende og problemorienteret med en selvvalgt problemstilling i en praksis/i egen praksis.
| Prøvens navn | Innovation og kreativt læringsdesign | 
| Prøveform | Skriftlig 
Opgaven kan skrives individuelt eller i grupper på op til 4
studerende.
Produktkrav/sidetal: Min.12 og max 15 sider ved individuelt udarbejdede opgaver. Min. 15 og max 22 sider ved grupper af 2 studerende. Min 15 og max 30 sider ved grupper af 3 studerende. Min 15 og max 45 sider ved grupper af 4 studerende.  | 
| ECTS | 10 | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning | 
| Engelsk titel | Innovation and Creative Learning Design | 
| Modulkode | MAELF202015 | 
| Modultype | Kursus | 
| Varighed | 1 semester | 
| Semester | Forår
 | 
| ECTS | 10 | 
| Undervisningssprog | Dansk | 
| Tomplads | Ja | 
| Undervisningssted | Campus Aalborg | 
| Modulansvarlig | 
| Uddannelsesejer | Master i læreprocesser (MLP) | 
| Studienævn | Studienævn for Efter- og videreuddannelse i Kultur og Læring | 
| Institut | Institut for Kultur og Læring | 
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |