Formålet med modulet er, at den studerende opnår kendskab til teorier om læring og læreprocesser, herunder teoriernes menneskesyn, videns- og læringsopfattelse, samt at den studerende opnår færdigheder i at tilrettelægge og gennemføre en mindre empirisk undersøgelse af en udvalgt praksisrelateret problemstilling vedrørende læring og læreprocesser.
| Prøvens navn | Læringsteori, videnskabsteori og metode |
| Prøveform | Skriftlig
Ved modulets afslutning indleveres en skriftlig opgave inden for
modulet Læringsteori, Videnskabsteori og Metode.
Opgaven kan skrives individuelt eller i grupper på op til 5 studerende. Opgaven skal blandt andet inkludere afsnit om teoribaseret analyse af den/de studerendes egen læring. Produktkrav/sidetal: Mindst 5 og højst 12 sider ved individuelt udarbejdede opgaver. Mindst 5 og højst 8 sider pr. studerende ved gruppeopgaver. Opgaven bedømmes af eksaminator og intern medbedømmer |
| ECTS | 10 |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Learning Theory, Philosophy of Science and Methodology |
| Modulkode | MAELF20201 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår og Efterår
Alt efter valg af masterforløb. |
| ECTS | 10 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Tomplads | Ja |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Uddannelsesejer | Master i læreprocesser (MLP) |
| Studienævn | Studienævn for Efter- og videreuddannelse i Kultur og Læring |
| Institut | Institut for Kultur og Læring |
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |