I løbet af 2. semester skal deltagerne opnå en forståelse af samspillet mellem virksomhedens produkt-markedsstrategi, kompetencer, organisation og teknologi. Denne forståelse skal deltagerne anvende til at analysere strategisk betydningsfulde problemstillinger i egen virksomhed – typisk med udgangspunkt i et eller nogle få af de identificerede sammenhængsproblemer i 1. semester –, således at problemstillingerne belyses ud fra flere sider, f.eks. kundekrav og kompetencer, tværorganisatoriske processer og teknologiske innovationer.
Undervisningsformen er en blanding af forelæsninger, workshops, opgave-/ caseløsninger og individuelt problembaseret projektarbejde, der som hovedregel tager udgangspunkt i egen virksomhed. Det individuelle projektarbejde planlægges af den enkelte studerende i samarbejde med en vejleder. I vejledningssituationen dannes mindre grupper af deltagere som sparrer med hinanden.
Da det er et 15 ECTS projekt forventes der en arbejdsbyrde på 450 timer for den studerende.
| Prøvens navn | Strategiske udfordringer og muligheder | 
| Prøveform | Mundtlig pba. projekt  | 
| ECTS | 15 | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Ekstern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning | 
| Engelsk titel | Strategic Challenges and Opportunities | 
| Modulkode | M-MMT-M2-1A | 
| Modultype | Projekt | 
| Varighed | 1 semester | 
| Semester | Forår
 | 
| ECTS | 15 | 
| Undervisningssprog | Dansk | 
| Tomplads | Ja | 
| Undervisningssted | Campus Aalborg | 
| Modulansvarlig | 
| Uddannelsesejer | Master i teknologiledelse | 
| Studienævn | Studienævn for Produktion | 
| Institut | Institut for Materialer og Produktion | 
| Fakultet | Det Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet |