Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået på 4. semester. 
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Skal have viden om
- begreber, teorier og metoder vedrørende informationssystemer
samt ledelse og udvikling af forretningsprocesser
 - teknologier og metoder til udvikling af procesmodeller og
workflows.
 - begreber, teorier og metoder med henblik på at lede
implementeringsprojekter
 
 - Skal have viden sammenhængen i indholdet.
 
Færdigheder
- Skal kunne anvende de indlærte teorier og metoder til analyse
af forretningsprocesser for derved at kunne skabe modeller af
forretningsprocesser som grundlag for konfigurering af virksomheds
informationssystemer.
 - Skal kunne anvende de indlærte metoder og teknologier til
design af konkrete procesmodeller samt til planlægning, udvikling
og ledelse af virksomhedsinformationssystemer.
 - Skal kunne vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger
vedrørende virksomhedsinformationssystemer samt kunne vælge og
begrunde optimale løsninger.
 - Skal kunne planlægge og organisere implementeringsprojekter i
organisationen.
 - Skal kunne formidle sådanne problemstillinger og
løsningsmodeller til andre deltagere i organisationen.
 
Kompetencer
- Skal kunne omsætte de indlærte videnselementer og færdigheder
ved håndtering af komplekse procesudviklingsprojekter.
 - Skal kunne arbejde selvstændigt og kunne bidrage konstruktivt
og professionelt i flerfaglige projekter.
 - Skal på basis af det tilegnede kunne identificere egne behov
for yderligere læring og kunne gennemføre en hensigtsmæssig
tilrettelægning heraf
 
Undervisningsform
Undervisningen tilrettelægges i henhold til de generelle
undervisningsformer for uddannelsen, jf. studieordningens §17.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Da det er et 5 ECTS kursus forventes der en arbejdsbyrde på 150
timer for den studerende.
Eksamen
Prøver
| Prøvens navn | Forretningsprocesser og IT-projekter | 
| Prøveform | Skriftlig eller mundtlig  | 
| ECTS | 5 | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |