Inden for temarammen ”Læring og forandring i praksis” bygges der videre på viden, færdigheder og kompetencer fra uddannelsens tidligere moduler. På modulet skal den studerende gennem et empirisk arbejde lære at udvikle sine akademiskfaglige kompetencer i samspil med en praksiskontekst i ind- eller udland. Der undervises i forhold vedrørende samspil mellem teori og praksis, forandringsperspektiver, videnssamarbejde, etnografisk arbejde og interventionsarbejde.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
Vedr. undervisningsform henvises til studieordningens §17. Den konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet. Semesterbeskrivelsen offentliggøres i Moodle før semesterstart.
| Prøvens navn | Læring og forandring i praksis | 
| Prøveform | Mundtlig pba. projekt 
Modulet ”Læring og forandring i praksis” afsluttes med en intern
kombineret skriftlig og mundtlig prøve. Prøven foregår som en
samtale mellem den/ de studerende, eksaminator og censor med
udgangspunkt i en projektrapport over et fagligt lærings- og
forandringsaspekt relateret til praksis (beskrivelse, analyse og
evaluering), samarbejdsrelationer og refleksion over egen
positionering i forhold til praksis. Der udarbejdes endvidere en
formidlingsartikel om forløbets fund, der rettes mod
værtsvirksomhedens- eller organisationens kontekst.
Rapporten (inklusiv artiklen) kan udarbejdes i grupper på op til tre studerende. Projektrapporten skal have et omfang på - v. 1 studerende mindst 15 og højst 20 sider inklusiv artiklen; - v. 2 studerende mindst 20 og højst 35 sider inklusiv artiklen; - v. 3 studerende mindst 30 og højst 40 sider inklusiv artiklen; Artiklen skal være på mindst 3 og højst 5 sider, og skal fremgå af indholdsfortegnelsen. Prøvetid: jf. studieordningens § 17 stk. 4  | 
| ECTS | 20 | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning | 
| Engelsk titel | Learning and Innovative Change in Practice | 
| Modulkode | KALFPK20207 | 
| Modultype | Projekt | 
| Varighed | 1 semester | 
| Semester | Efterår
 | 
| ECTS | 20 | 
| Undervisningssprog | Dansk | 
| Undervisningssted | Campus København | 
| Modulansvarlig | 
| Uddannelsesejer | Cand.mag. i læring og forandringsprocesser | 
| Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) | 
| Institut | Institut for Kultur og Læring | 
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |