Modulet præsenterer og positionerer de forskellige teorier og metoder inden for internationalisering i virksomheder. Modulet diskuterer virksomheders internationaliseringsaktiviteter i en institutionel sammenhæng med fokus på de forskellige aktører, finansielle og sociale systemer, arbejdsmarkedet, innovationssystemer og socialforvaltning.
Definere, forstå og reflektere over nøglebegreber og teorier inden for internationalisering i virksomheder og intitutionelle sammenhænge samt anvende denne viden i praksis (cases).
Teoretisk og praktisk at kunne redegøre for centrale dele af de modeller og teorier, som belyses, samt på grundlag heraf at kunne undersøge relevante problemstillinger i praksis.
Diskutere og analysere fordele og ulemper ved forskellige teoriretninger og modeller samt relatere modulernes indhold til beslutningsformål i en virksomhed.
Modulet præsenterer og positionerer de forskellige teorier og metoder inden for internationalisering i virksomheder gennem litteratur, forelæsninger/seminarer og caseopgaver. De studerende udarbejder i tværkulturelle grupper en modulrapport om en valgfri og revelant problemstilling, som forsvares ved en mundtlig eksamen.
10 ECTS.
| Prøvens navn | Theory of Internationalisation of Companies in Institutional Context | 
| Prøveform | Mundtlig pba. projekt  | 
| ECTS | 10 | 
| Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler  | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning | 
| Engelsk titel | Theory of Internationalisation of Companies in Institutional Context | 
| Modulkode | KAIVØ20161 | 
| Modultype | Projekt | 
| Varighed | 1 semester | 
| Semester | Efterår
 | 
| ECTS | 10 | 
| Undervisningssprog | Engelsk | 
| Tomplads | Ja | 
| Undervisningssted | Campus Aalborg | 
| Modulansvarlig | 
| Uddannelsesejer | Kandidatuddannelsen i erhvervsøkonomi, cand.merc. | 
| Studienævn | Studienævn for Erhvervsøkonomi | 
| Institut | Aalborg University Business School | 
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |