At give den studerende teoretisk såvel som praktisk indsigt i historiedidaktiske problemstillinger knyttet til undervis-ning i gymnasieskolen
Modulet består af en kursusdel og en praktikdel på ca. 3 uger. Kursets teoretiske del giver en introduktion til almendi-daktiske læringsteorier, historiedidaktik, samt en teoretisk indføring i opbygning af undervisningspraksis. Praktikdelen består i at iagttage og analysere undervisning i en gymnasieklasse, samt afholde selvstændig undervisning.
10 ECTS
| Prøvens navn | Introduktion til gymnasieundervisning |
| Prøveform | Skriftlig
Modulet evalueres med en afsluttende opgave, som indeholder en
didaktisk analyse og teoretiske refleksioner over egen undervisning
inkl. en udspecificeret undervisningsplan for egen undervisning (15
sider) + en beskrivelse og ana-lyse af observeret undervisning (5
sider). |
| ECTS | 10 |
| Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Introductory Course in High School Teaching |
| Modulkode | KAHIS201710 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
|
| ECTS | 10 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Uddannelsesejer | Cand.mag. i historie |
| Studienævn | Studienævn for Politik og Samfund |
| Institut | Institut for Politik og Samfund |
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |