Formålet med modulet er at give de studerende en unik mulighed for at udforske og udføre akademisk arbejde med udgangspunkt i aktuelle udfordringer. Modulet henvender sig til studerende, der ønsker at specialisere sig yderligere inden for et specifikt fagområde inden for erhvervsøkonomi, der er dækket af tidligere moduler, men udvide deres viden, kompetencer og færdigheder i at anvende forskningsindsigt på specifikke og aktuelle udfordringer inden for feltet. Modulet giver mulighed for bedre at forberede de studerende til specialeskrivningen.
Modulet munder ud i et skriftligt projekt, hvor den eller de studerende redegør for den erhvervede viden, færdigheder og kompetencer. Den studerende får udpeget en vejleder inden for det givne fagområde inden for erhvervsøkonomi, som skal bistå den studerende med råd og forslag under hele udarbejdelsen af projektet.
Målet er, at den studerende efter modulet har viden om:
Målet er, at den studerende efter modulet har færdigheder i:
Målet er, at den studerende efter modulet har kompetencer inden for:
For information se studieordningens § 17.
270 timer.
| Prøvens navn | Aktuelle udfordringer inden for erhvervsøkonomi |
| Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Eksamen af 20 minutters varighed x antal studerende. |
| ECTS | 10 |
| Tilladte hjælpemidler | Uden hjælpemidler
Selve projektet.
Der må medbringes et ark papir med stikord i punktform til at understøtte et frit mundtligt oplæg. |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Recent challenges in economics and business administation |
| Modulkode | KA-EJ-23-S63 |
| Modultype | Projekt |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår
|
| ECTS | 10 |
| Undervisningssprog | Dansk og engelsk |
| Tomplads | Ja |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Uddannelsesejer | Cand.merc. (jur.) |
| Studienævn | Juridisk Studienævn |
| Institut | Juridisk Institut |
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |