Faget giver viden og kompetencer, som styrker den studerendes faglige profil inden for området.
Den studerende skal opnå viden om:
Grundlæggende og specielle discipliner inden for
markedsføringsretten i form af:
Sortlistet
handelspraksis og andre former for ulovlig markedsføring
Undervisningen tilrettelægges så den studerende gennem anvendelse af den juridiske metode opnår færdigheder i at:
Den studerende skal samlet opnå kompetence til på videnskabelig vis at:
Undervisningen afvikles primært ved 6 workshops og et selvstændigt projektforløb med en klyngevejledningssceance.
| Prøvens navn | Markedsføringsret |
| Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Færdighederne eksamineres ved semestrets afslutning ved en ekstern
mundtlig eksamen baseret på et miniprojekt. Projektet udarbejdes i
grupper og eksamen afvikles som gruppeeksamen. Gruppestørrelsen er
3-4 studerende. Sammensætningen af grupperne foregår primært
frivilligt. Miniprojektet har et omfang af ca. 12 – 17 sider.
Kravene til projektet præsenteres på en selvstændig forelæsning
(projektintro). |
| ECTS | 10 |
| Tilladte hjælpemidler | Med visse hjælpemidler:
Miniprojektet må medbringes til eksamen. |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Ekstern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Marketing Law |
| Modulkode | JUR-SM-68-25 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
|
| ECTS | 10 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Tomplads | Ja |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Uddannelsesejer | Cand.merc. (jur.) |
| Studienævn | Juridisk Studienævn |
| Institut | Juridisk Institut |
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |
OBS litteratur er først endelig 3 uger før semesterstart!