Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Kan forklare baggrunden for en konkret videnskabelig
problemstilling indenfor rammerne af forskning i forebyggelse
og/eller sundhedsfremme
 
Færdigheder
- Identificere, dokumentere og analysere et centralt
folkesundhedsvidenskabeligt problem
 - Kan dokumentere systematisk litteraturgennemgang på baggrund af
systematisk søgning i relevante elektroniske databaser og på
et videnskabeligt grundlag opstille nye analyse- og
løsningsmodeller
 - Kan selvstændigt tilrettelægge og gennemføre et projekt med
fokus på interventioner, indsatser, strategier eller programmer
indenfor sygdomsforebyggelse og sundhedsfremme samt evaluere
egen arbejdsproces
 - Kan selvstændigt udarbejde beslutningsgrundlag for
forebyggelses- eller sundhedsfremmeindsatser på grundlag af
analyser af viden og videnskabelige studier fra relevante
fagområder
 - Kan diskutere projektarbejdets resultater i forhold til de
anvendte teorier og metoders rækkevidde og anvendelighed, herunder
statistiske metoder
 
Kompetencer
- Kan identificere og vurdere eksisterende viden og relevante
kvalitative og kvantitative undersøgelser om forebyggende og
sundhedsfremmende indsatser
 - Kan selvstændigt udvikle dokumenterede forebyggende eller
sundhedsfremmende indsatser og vurdere såvel tilsigtede som
utilsigtede konsekvenser heraf på et flervidenskabeligt
grundlag
 - Kan vurdere de sundhedsmæssige konsekvenser af de bearbejdede
interventioner i projektarbejdet
 - Kan kritisk reflektere over udviklingen af egen
informationskompetence i forbindelse med
folkesundhedsvidenskabelige problemstillinger og løsninger
 - Kan kritisk reflektere over egen læreproces i relation til
videnskabeligt arbejde og på det grundlag tage ansvar for egen
udvikling og læring 
 
Undervisningsform
Der undervises i modulet jf. studieordningens § 17.
 
Eksamen
Prøver
| Prøvens navn | Kandidatspeciale | 
| Prøveform | Speciale/afgangsprojekt  | 
| ECTS | 30 | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Ekstern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning | 
Yderligere informationer
Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte
semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved
administrative spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær
Berit Lund
Sørensen.