Entreprenørskab

2025/2026

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Læringsmål

Viden

Den studerende skal opnå viden om software-relateret iværksætteri og forretningsudvikling, herunder:

  • forskellige paradigmatiske tilgange til entrepreneurship, herunder effectuation

  • intra-/entrepreneurship

  • konkurrence- og markedsvilkår

  • forretningsmodeller og  -mønstre

  • intellectual property rights

  • markedsudvikling og  -føring

  • vækststrategier

  • open entrepreneurship

Færdigheder

  • kunne sammenholde og redegøre præcist for fagets forskellige teorier og begreber

  • kunne gøre brug af fagets teorier og begreber til at belyse cases eller praktiske kontekster

Kompetencer

  • kunne formulere og begrunde software-baserede forretningsideer for ny eller eksisterende virksomhed ved hjælp af kursets begreber, teorier og værktøjer

Undervisningsform

Undervisningen tilrettelægges i henhold til de generelle undervisningsformer for uddannelsen jf. § 17.

Omfang og forventet arbejdsindsats

Det forventes at den studerende bruger 30 timer per ECTS, hvilket for denne aktivitet betyder 150 timer.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnEntreprenørskab
Prøveform
Skriftlig eller mundtlig
ECTS5
Tilladte hjælpemidlerEventuelle tilladte hjælpemidler, vil fremgå af kursussiden i MOODLE
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Yderligere informationer

Kontakt: Studienævn for datalogi via cs-sn@cs.aau.dk eller 9940 8854

 

Fakta om modulet

Engelsk titelEntrepreneurship
ModulkodeDSNSWCK311
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS5
UndervisningssprogEngelsk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus København
Modulansvarlig

Organisation

UddannelsesejerCivilingeniør, cand.polyt. i software
StudienævnStudienævn for Datalogi
InstitutInstitut for Datalogi
FakultetDet Teknisk Fakultet for IT og Design