MÅL
At den studerende opnår viden om og færdigheder i agile tilgange
til især analyse, design og vurdering af større softwaresystemer i
et udviklingsmiljø bestående af flere projekter og fagligheder. Den
studerende indføres i analyse, design og vurdering af digitale
teknologier med fokus på brug af - og interaktion med – data i et
tværgående udviklingsmiljø. Dette kan indebære, at der arbejdes med
interaktion med brug af AI modeller til løsning af et delproblem i
en given konteks.
BEGRUNDELSE
Løsning af problemer i et større udviklingsmiljø under analyse,
design og vurdering af større softwaresystemer kræver væsentlig
koordinering blandt delprojekter med henblik på at opnå en fælles
sammenhængende løsning. Den studerende skal opnå forståelse af
problemstillinger i forbindelse med analyse, design og vurdering af
et system udviklet på tværs af flere projekter, og hvordan agil
systemudvikling kan benyttes hertil. Agil styring af krav, design-
og løbende produktevaluering er væsentlig i at sikre
produktsamhørighed på tværs af flere delprojekter.
Projektarbejde
Det forventes at den studerende bruger 30 timer per ECTS, hvilket for denne aktivitet betyder 450 timer.
Prøvens navn | Design på tværs af projekter |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Hjælpemidler er tilladt under udarbejdelsen af projektet, men ikke under eksamen. Regler ift. AI fremgår af semestersiden i MOODLE |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Kontakt: Studienævn for datalogi via cs-sn@cs.aau.dk eller 9940 8854
Engelsk titel | Design Across Projects |
Modulkode | DSNIXDB531 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk og engelsk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig | |
Indgår i |
Uddannelsesejer | Bachelor (BSc) i interaktionsdesign |
Studienævn | Studienævn for Datalogi |
Institut | Institut for Datalogi |
Fakultet | Det Teknisk Fakultet for IT og Design |