analysere og modelere krav inden for det objektorienterede paradigme
design et software arkitektur for et interaktivt design i en flerlagsarkitektur under brug af relevant design, realisering, og aftestning af det interaktive design i et objektorienteret paradigme
forstå og bruge objektorienterede begreber og egenskaber og på den baggrund konstruere et interaktivt design af høj intern og ekstern kvalitet
systematisk afteste et interaktivt design og demonstrere at det svarer til intentionerne og brugernes behov
systematisk evaluere brugergrænsefladen
argumentere for valg i udviklingsprocessens aktiviteter inkluderende forklare krav, arkitektur og hvordan der forbindes til brugerne
udvikle et kørende interaktivt design der løser brugernes problem
beskrive og reflektere over metodebrug i udviklingsprojektet
Projektarbejde
Det forventes at den studerende bruger 30 timer per ECTS, hvilket for denne aktivitet betyder 450 timer
Prøvens navn | Udvikling af et interaktivt design |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Hjælpemidler er tilladt under udarbejdelsen af projektet, men ikke under eksamen. Regler ift. AI fremgår af semestersiden i MOODLE |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Kontakt: Studienævn for datalogi via cs-sn@cs.aau.dk eller 9940 8854
Engelsk titel | Development of an Interactive Design |
Modulkode | DSNDADK221 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk og engelsk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Cand.it. i digitalisering og applikationsudvikling |
Studienævn | Studienævn for Datalogi |
Institut | Institut for Datalogi |
Fakultet | Det Teknisk Fakultet for IT og Design |