Globaliseringsprocesser, multidisciplinære tilgange

2025/2026

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Læringsmål

Viden

  • globalisering som en generel proces og dens diverse dimensioner fra et multidisciplinært perspektiv
  • forskellige teoretiske og analytiske retninger inden for globaliseringsstudier om forskellige fænomeners indvirkning på politiske, sociale, kulturelle og sproglige forhold i den spansksprogede verden.

Færdigheder

  • at arbejde tværfagligt med globalisering som et komplekst fænomen
  • at tilegne sig en omfattende forståelse af globalisering som en flerdimensionel realitet
  • at analysere diverse problematikker, som opstår som konsekvenser af globaliseringsprocesser.

Kompetencer

  • at præsentere og diskutere viden og forskningsresultater om globaliseringsprocesser baseret på teoretisk forståelse og empirisk indsigt
  • at formidle ideer, argumenter og forskningsresultater om komplekse, sociale og kulturelle problemstillinger vedrørende spansk og latinamerikansk kultur i en velargumenteret og velformuleret akademisk form.

Undervisningsform

Se § 17 i studieordningen.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnGlobaliseringsprocesser, multidisciplinære tilgange
Prøveform
Skriftlig
Prøven har form af en individuel, bunden, skriftlig hjemmeopgave på mindst 6 og højst 8 sider.

Besvarelsen bedømmes af eksaminator.

Reeksamen afholdes efter ovenstående retningslinjer, idet den studerende indleverer en revideret hjemmeopgave.
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelGlobal Processes, Multidisciplinary Approaches
ModulkodeBASISSPA2026
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

UddannelsesejerBachelor (BA) i sprog og internationale studier, spansk
StudienævnStudienævn for Internationale og Tværkulturelle Studier
InstitutInstitut for Kultur og Læring
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet