Til modulet er knyttet et kursus. Kurset omfatter teorier, metoder og forskningsresultater, og undersøger betydningen af nationalitet, etnicitet og flersprogethed i uddannelsessystemet. Kurset inddrager flere forskellige forskningstraditioner med henblik på at muliggøre en kompleks forståelse af de muligheder og udfordringer som elever, forældre, lærere/pædagoger og psykologer står overfor, når elever med flere sprog indgår i undervisningen. Undervisningen vil bestå af forelæsninger og casearbejde.
Se §17 i studieordningen for undervisningsform.
| Prøvens navn | Flersprogethed i uddannelsessystemet | 
| Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering 
Prøven består i tilfredsstillende aktiv deltagelse i kurset,
hvilket indebærer 75 % tilstedeværelse samt indløsning af samtlige
opgaver, som stilles i løbet af kurset. Disse opgaver kan bl.a.
indebære aktiv deltagelse i igangværende forskningsprojekter
(participant pools), som specificeres i semesterplanen.
Hvis den studerende ikke kan bestå ved aktiv deltagelse/løbende evaluering er der brugt et eksamensforsøg. Syge- og re-eksamen: Skriftlig. Prøven er individuel. Prøven er en hjemmeopgave, med en af den studerende valgt og af den kursusansvarlige underviser godkendt problemstilling i relation til pensum. Pensumramme: 500 sider obligatorisk litteratur. Sidetal: 5-7 sider. Besvarelsen bedømmes af eksaminator.  | 
| ECTS | 5 | 
| Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning | 
| Engelsk titel | Multilingualism and education | 
| Modulkode | BAPSY2020VM3 | 
| Modultype | Kursus | 
| Varighed | 1 semester | 
| Semester | Forår
 Kan vælges enten på 4. eller 6. semester Valgmodul  | 
| ECTS | 5 | 
| Undervisningssprog | Dansk | 
| Undervisningssted | Campus Aalborg | 
| Modulansvarlig | 
| Uddannelsesejer | BSc i psykologi | 
| Studienævn | Studienævn for Psykologi | 
| Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi | 
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |