I dette modul får de studerende et overblik over principperne i de mest udbredte kvalitative og kvantitative metoder inden for samfundsvidenskab, og hvordan disse metoder kan anvendes til at undersøge læring i forskellige organisatoriske kontekster. Videnskabsteoretiske forudsætninger for metoderne behandles.
Undervisningen rummer arbejde med cases og øvelser, og der knyttes forbindelse til metodespørgsmål i de studerendes projektarbejde.
| Prøvens navn | At undersøge læring i organisationer. Undersøgelses- og analysemetode 1 | 
| Prøveform | Skriftlig 
Modulet afsluttes på 3. semester med en intern individuel prøve.
Som udgangspunkt for prøven udformer den studerende en synopsis.
Prøven former sig som en diskussion med udgangspunkt i synopsis,
men med inddragelse af elementer fra modulets samlede
område. | 
| ECTS | 10 | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning | 
| Engelsk titel | Exploring learning in organisations. Methods of investigation and analysis I. | 
| Modulkode | BAOL20199 | 
| Modultype | Projekt | 
| Varighed | 1 semester | 
| Semester | Efterår
 | 
| ECTS | 10 | 
| Undervisningssprog | Dansk | 
| Undervisningssted | Campus Aalborg | 
| Modulansvarlig | 
| Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i organisatorisk læring | 
| Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) | 
| Institut | Institut for Kultur og Læring | 
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |