Modulet indeholder en grundlæggende introduktion til og gennemgang af, hvad læring og videnanvendelse betyder for organisationer, perspektiver på organisatorisk læring, human ressource management strategier i relation til organisatorisk læring samt forankring af organisatoriske læreprocesser. Modulet skal give de studerende en generel forståelse for, hvad organisatorisk læring betyder i forhold til udviklingen af private såvel som offentlige organisationers strategi, kultur, struktur og teknologianvendelse samt, hvordan læring kan forankres og ledes i et strategisk perspektiv.
Undervisningen finder sted i form af projektarbejde og kurser.
| Prøvens navn | Organizational learning | 
| Prøveform | Mundtlig pba. projekt 
Modulet afsluttes på 3. semester med en ekstern kombineret
skriftlig og mundtlig prøve, som kan gennem-føres i grupper på op
til 5 studerende. Eksaminationen tager udgangspunkt i en af én
eller flere studerende udarbejdet projektrapport. | 
| ECTS | 15 | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Ekstern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning | 
| Engelsk titel | Organizational learning | 
| Modulkode | BAOL20198 | 
| Modultype | Projekt | 
| Varighed | 1 semester | 
| Semester | Efterår
 | 
| ECTS | 15 | 
| Undervisningssprog | Dansk | 
| Undervisningssted | Campus Aalborg | 
| Modulansvarlig | 
| Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i organisatorisk læring | 
| Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) | 
| Institut | Institut for Kultur og Læring | 
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |