Modulet sætter organisationer og deres interne processer ind i en bredere samfundssammenhæng. Med grundlag i videnssociologi behandles, hvordan forskellige former for viden opstår, cirkulerer og anvendes på forskellige niveauer i samfundet. Som led heri behandles vidensformers afhængighed af forskellige kulturelle og nationale traditioner samt magtfulde aktørers tiltag for at regulere den tilgængelige viden (videnspolitik). Med grundlag i innovationsteori behandles, hvordan fornyende ideer, produkter og initiativer opstår og udvikles, og hvordan nationale innovationssystemer sætter rammer for fornyelse.
Undervisningen finder sted i form af forelæsninger, case-arbejde og diskussioner.
| Prøvens navn | Viden, innovation og samfund | 
| Prøveform | Skriftlig eller mundtlig 
Modulet afsluttes på 2. semester med en individuel intern prøve.
Prøven består i, at den studerende i løbet af semesteret afholder
et mundtligt oplæg eller afleverer et skriftligt oplæg, og at dette
oplæg godkendes af en underviser, som studielederen
udpeger. | 
| ECTS | 10 | 
| Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning | 
| Engelsk titel | Learning Theory Knowledge, innovation and society | 
| Modulkode | BAOL20196 | 
| Modultype | Kursus | 
| Varighed | 1 semester | 
| Semester | Forår
 | 
| ECTS | 10 | 
| Undervisningssprog | Dansk | 
| Undervisningssted | Campus Aalborg | 
| Modulansvarlig | 
| Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i organisatorisk læring | 
| Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) | 
| Institut | Institut for Kultur og Læring | 
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |