I dette modul behandles grundlæggende tilgange og metoder til at vurdere organisationers investeringer i læringsaktiviteter. Der lægges vægt på dels metoder til opgørelse og fremskrivning af omkostninger ved forskellige typer læringsaktiviteter, dels metoder til at vurdere individuelle og organisatoriske afkast af akti-viteterne på kortere og længere sigt. Faktorer som omstillings- og innovationskapacitet inddrages. Forskelle og ligheder mellem private og offentlige organisationer inddrages.
Undervisningen består primært af kurser og øvelser, og koordineres med metodeundervisningen i modul 9.
| Prøvens navn | Læringsøkonomi | 
| Prøveform | Skriftlig 
Modulet afsluttes på 3. semester med en individuel intern prøve.
Prøven er en skriftlig hjemmeopgave, hvor den studerende inden for
24 timer skal besvare en af eksaminator stillet opgave. | 
| ECTS | 5 | 
| Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning | 
| Engelsk titel | Economy of Learning | 
| Modulkode | BAOL201910 | 
| Modultype | Kursus | 
| Varighed | 1 semester | 
| Semester | Efterår
 | 
| ECTS | 5 | 
| Undervisningssprog | Dansk | 
| Undervisningssted | Campus Aalborg | 
| Modulansvarlig | 
| Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i organisatorisk læring | 
| Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) | 
| Institut | Institut for Kultur og Læring | 
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |