I tilknytning til modulet arbejdes der med grundlæggende produktionsmetoder til og fremstilling af korte formater af audiovisuelt indhold rettet mod digitale medieplatforme og onlinedistribution. Der arbejdes under anvendelse af kontekstrelevante æstetiske og kommunikative teorier med relevans for det/de valgte kommunikationsformater fx kampagne, reklame, nyheder, forskningsformidling eller typer af brugergenereret indhold. Hvilket/hvilke format(er) der specifikt arbejdes med på semesteret vil fremgå af semesterbeskrivelsen.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om og forståelse af:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
Der henvises til § 17
Prøvens navn | Medieproduktion: Video |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven foregår som en samtale mellem den/de studerende, eksaminator
og den interne bedømmer med udgangspunkt i en af den/de studerende
udarbejdet produktportfolio. Indholdskravet til portfolien vil
fremgå af semesterbeskrivelsen.
Prøvetiden er normeret til 15 minutter pr. studerende plus 5 minutter pr. gruppe, dog højst i alt 2 timer ved store grupper og 20 minutter i alt ved individuel studerende. Portfolien og den mundtlige præstation skal demonstrere at den studerende opfylder de faglige mål beskrevet ovenfor. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Media Production: Video |
Modulkode | BAKDM20251 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
BA 1. semester |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i kommunikation og digitale medier |
Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |