Modulet omfatter en introduktion til problembaseret læring og projektarbejde, herunder problemformulering, projektorganisering, akademisk skriftlig fremstilling, informationssøgning og -behandling, interpersonelle kompetencer i relation til gruppearbejde og vejledning samt almen studieteknik.
Modulet tilrettelægges som undervisningsaktiviteter, der afholdes parallelt med og i relation til semestrets projektarbejde.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om og forståelse af:
problembaseret læring og projektarbejde
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
at indgå i fagligt samarbejde om at løse et valgt problem
Der henvises til §17.
| Prøvens navn | Problembaseret læring |
| Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven kan bestås ved tilfredsstillende aktiv deltagelse i
undervisningen, herunder fremmøde, indløsning af opgaver og
deltagelse i øvelser.
Reeksamen: En intern mundtlig prøve i ”Problembaseret læring” (Problem Based Learning). Der gives bedømmelsen bestået/ikke bestået. Den mundtlige samtale skal demonstrere de læringsmål, som er angivet ovenfor. Prøvetiden er normeret til 20 minutter. |
| ECTS | 5 |
| Tilladte hjælpemidler | Tilladte hjælpemidler fremgår af semesterbeskrivelsen |
| Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Problem Based Learning |
| Modulkode | BAKDM20201 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
BA 1. semester |
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg, Campus København |
| Modulansvarlig |
| Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i kommunikation og digitale medier |
| Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
| Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |