Videnskommunikation

2025/2026

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet beskæftiger sig med kommunikation på fremmedsproget om specialiseret viden mellem forskellige afsender- og modtagergrupper i teori og praksis.

Læringsmål

Viden

Den studerende skal gennem modulet opnå:

Viden om og forståelse af

  • udvalgte faglige områder i virksomhedens virke med henblik på skriftlig kommunikation mellem fag- og lægpersoner
  • tekstproduktion, herunder betydningen af genre, medier og kontekst for skriftlig kommunikation af faglig viden
  • forståelighed som grundlag for produktionen af tekst mellem fagperson og lægperson.

Færdigheder

Færdigheder i

  • at forfatte tekster på fremmedsproget, som formidler viden mellem fag- og lægperson
  • reflekteret og kritisk at anvende tekstproduktionsmodeller under hensyntagen til genre, medie og kontekst
  • at øge teksters forståelighed i en given kommunikativ kontekst.

Kompetencer

Den studerende skal gennem modulet opnå:

Kompetencer til

  • at håndtere barrierer i forbindelse med kommunikationen af faglig viden mellem fag- og lægperson
  • professionelt at arbejde med tekstproduktion på fremmedsproget i forskellige faglige sammenhænge
  • at fortsætte egen kompetenceudvikling inden for videnskommunikation på fremmedsproget.

Undervisningsform

Se studieordningen § 17.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnVidenskommunikation
Prøveform
Skriftlig
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Med visse hjælpemidler:
Fremgår af semesterbeskrivelsen.
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelKnowledge Communication
ModulkodeBAINV2418
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogEngelsk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

UddannelsesejerBachelor (BA) i international virksomhedskommunikation i engelsk
StudienævnStudienævn for Internationale og Tværkulturelle Studier
InstitutInstitut for Kultur og Læring
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet