Modulet har til formål at gøre den studerende i stand til at argumentere logisk korrekt og at kunne analysere argumenter i den offentlige debat på baggrund af filosofisk argumentationsteori. Den studerende får dybdegående viden om argumenters struktur og argumentationsteoriens væsentligste begreber og slutningsformer. I modulet inddrages en række konkrete eksempler på argumenterende tekster, hvorved den studerendes trænes i at kunne analysere, kritisere og selv anvende argumentationsanalytiske strategier. Modulet er derudover anvendelsesorienteret i den forstand, at det vil indeholde praktiske øvelser i at argumentere - både i akademiske og ikke-akademiske sammenhænge, herunder f.eks. på digitale kommunikationsplatforme.
Se studieordningens §17.
5 ECTS
| Prøvens navn | Argumentationsteori | 
| Prøveform | Skriftlig 
Opgaven er en 2 timers bunden opgave, som udarbejdes
individuelt. | 
| ECTS | 5 | 
| Tilladte hjælpemidler | Uden hjælpemidler  | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning | 
| Engelsk titel | Theory of Argumentation | 
| Modulkode | BAFIL20247 | 
| Modultype | Kursus | 
| Varighed | 1 semester | 
| Semester | Forår
 | 
| ECTS | 5 | 
| Undervisningssprog | Dansk | 
| Tomplads | Ja | 
| Undervisningssted | Campus Aalborg | 
| Modulansvarlig | 
| Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i anvendt filosofi | 
| Studienævn | Studienævn for Dansk, Engelsk, Kulturforståelse og Anvendt Filosofi | 
| Institut | Institut for Kultur og Læring | 
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |