Modulets formål er at sætte de studerende i stand til at arbejde med marketing og markedsanalyse og strategiske teorier, modeller og perspektiver inden for erhvervsøkonomi.
Indholdet i modulet tager afsæt i virksomhedens eksterne omgivelser og omfatter dels et arbejde med marketing, markedsanalyse og strategiske teorier, modeller og perspektiver inden for erhvervsøkonomi, og dels et projektarbejde, hvor der skal udfærdiges et projekt i grupper, der har til formål at anvende disse teorier, modeller og perspektiver på en problemstilling inden for marketing.
Det forventes, at man møder fysisk frem til undervisningen med henblik på deltagelse i gruppe – og projektarbejde.
| Prøvens navn | Marketing og strategi |
| Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
| ECTS | 10 |
| Tilladte hjælpemidler | Selve projektet.
Der må medbringes et ark papir med stikord i punktform til at understøtte et frit mundtligt oplæg. |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Ekstern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Marketing and Strategy |
| Modulkode | BAEØK202038 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
|
| ECTS | 10 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Tomplads | Ja |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Uddannelsesejer | Bachelor (BSc) i erhvervsøkonomi-jura, HA (jur.) |
| Studienævn | Studienævn for Erhvervsøkonomi |
| Institut | Aalborg University Business School |
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |
Den præcise angivelse af pensum fremgår af lektionsoversigten i faget.
OBS: Litteratur er først endelig 3 uger før semesterstart!