Modulets indhold, forløb og pædagogik
Studerende, der gennemfører modulet, skal erhverve:
Læringsmål
Viden
- Indsigt i og forståelse for den geografiske relevans af den
valgte problemstilling samt kendskab til, hvordan problemstillingen
behandles indenfor geografien.
 - Afgrænsning og overlap i forhold til andre tilgrænsende
geografiske fagområder.
 - Forståelse af de for problemstillingen centrale geografiske
trorier og begreber.
 - Metoder, der har relevans for det behandlede problemfelt.
 - Kendskab til geografisk videnskabsteori.
 
Færdigheder
- Kunne identificere en relevant geografisk problemstilling.
 - Selvstændigt kunne vælge og anvende relevante geografiske
teorier, metoder og analysetilgange.
 - Kunne anvende grundlæggende videnskabsteori for den valgte
problemstilling.
 - Indsamle og analysere relevante data.
 - Strukturere og formidle projektarbejdets faglige grundlag og
resultater.
 
Kompetencer
- Anvende og kritisk reflektere over relevante geografiske
teorier og metoder gennem selvstændigt projektarbejde.
 - Udføre rumlige analyser og modellering i et GIS miljø samt
vurdere og evaluere forskellige GIS baserede analysemetoders
anvendelighed.
 - Videnskabelig kommunikation og dokumentation af geografisk
projektarbejde, både skriftligt, mundtligt og visuelt.
 - Vurdere egen læring i forhold til de opstillede mål og egen
studieindtast.
 - Videnskabsteori indenfor "projekt-tema" og didaktik
er en integreret del af projektarbejdet inkl. den mundtlige
fremlæggelse ved evalueringen af projektet.
 
LÆRINGSMÅL FOR PROBLEMBASERET LÆRING
- Skal kunne anvende problemidentifikation
 - Skal kunne anvende problemformulering
 - Skal kunne vurdere møder/planlægning af møder
 - Skal kunne analysere personlige kompetencer og ønsker
 - Skal kunne anvende konsekvensvurdering 
 
Undervisningsform
Projektvejledning.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Projektmodulets omfang er 15 ECTS svarende til 450 timers
studieindsats.
Eksamen
Prøver
| Prøvens navn | Bachelorprojekt | 
| Prøveform | Speciale/afgangsprojekt  | 
| ECTS | 20 | 
| Tilladte hjælpemidler | Der henvises til den pågældende
semesterbeskrivelse/kursusbeskrivelse i Moodle. | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Ekstern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |