Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
Studerende, der har gennemført modulet:
- Skal have kendskab til enkelte elementære begreber inden for
den relevante projektvinkel/faglighed
 - Skal have et grundlæggende kendskab til arbejdsprocesserne i et
projektarbejde, videnstilegnelse og samarbejde med vejleder
 - Skal kunne definere og forstå de i projektarbejdet anvendte
begreber inden for byggeri og anlæg samt have en grundlæggende
forståelse for de anvendte metoder, teorier og/eller modeller
indenfor fagområdet byggeri og anlæg
 - Skal have viden om centrale svigtformer og dimensioneringskrav
til bygningskonstruktioner
 - Skal have viden om BIM og teknisk dokumentation indenfor
byggeri og anlæg
 
Færdigheder
Studerende, der har gennemført modulet:
- Skal kunne definere projektarbejdets mål og en strategi for
problembearbejdning og kunne analysere og drage konklusioner under
inddragelse af relevante sammenhænge
 - Skal kunne inddrage og beskrive relevante begreber, modeller,
teorier og metoder inden for byggeri og anlæg anvendt til analyse
af den valgte problemstilling
 - Skal kunne formidle projektets arbejdsresultater på en
struktureret og forståelig måde såvel skriftligt, grafisk og
mundtligt
 - Skal kunne analysere egen læringsproces
 - Skal kunne anvende en metode til organisering af
projektarbejdet
 - Skal kunne redegøre for centrale lovmæssige krav i
bygningsreglementet
 - Skal kunne udføre grundlæggende konstruktionsmæssige
beregninger
 
Kompetencer
Studerende, der har gennemført modulet:
- Skal kunne formidle de opnåede resultater fra projektarbejdet i
en projektrapport
 - Skal kunne samarbejde omkring problemfeltets projektarbejde og
foretage en fælles fremlæggelse af projektarbejdets resultater
 - Skal kunne anvende projektarbejde som studieform
 - Skal kunne reflektere over egne erfaringer med projektarbejdet
og problembearbejdningen
 - Skal kunne anvende de i projektarbejdet benyttede
metoder/teorier inden for fagligheden byggeri og anlæg i
forbindelse med analyse af en problemstilling af lignende faglig
karakter
 - Skal kunne reflektere over måder at formidle information til
andre (skriftligt, mundtligt og grafisk)
 
LÆRINGSMÅL FOR PROBLEMBASERET LÆRING
- Skal have viden om problemidentifikation
 - Skal have viden om målsætninger (samarbejdsaftale)
 - Skal have viden om gruppesamarbejde/sammensætning
 - Skal have viden om procesanalyse
 - Skal have viden om problemformulering
 - Skal have viden om projektledelse
 
Undervisningsform
Projektarbejde med vejledning.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Projektmodulets omfang er 15 ECTS svarende til 450 timers
studieindsats.
Eksamen
Prøver
| Prøvens navn | Grundlæggende bygningskonstruktion | 
| Prøveform | Mundtlig pba. projekt 
Modulet udprøves sammen med kursusmodulet "Grundlæggende
konstruktionsmetodik". | 
| ECTS | 15 | 
| Tilladte hjælpemidler | For yderligere oplysninger om hjælpemidler henvises til
kursusbeskrivelsen i Moodle. | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |