Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger videre på viden, færdigheder og kompetencer opnået
på modulerne på specialiseringens 1. semester. 
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- kan forklare vigtige begreber, resultater og teorier knyttet
til et centralt område inden for statistik
 - kan relatere sådanne resultater til anvendelser uden for
fagområdet
 
Færdigheder
- er i stand til at anvende et antal metoder og værktøjer fra et
specifikt område inden for statistik
 - kan vurdere om et givent resultat er gyldigt og/eller om en
specifik metode kan anvendes under de foreskrevne
forhold/antagelser
 - er i stand til at udforme en matematisk model, der beskriver et
problem således, at der kan udføres en statistisk analyse, som
kaster lys på det initierende problem
 - kan selvstændigt udvælge passende statistiske metoder, software
og værktøjer til at undersøge udvalgte spørgsmål ved en statistisk
undersøgelse
 - er i stand til at redegøre om rækkeviden for anvendelsen af
statistiske værktøjer
 
Kompetencer
- er selvstændigt i stand til at navigere og udvikle sig i
arbejdssituationer som ikke er struktureret på forhånd
 - kan deltage i samarbejde med fagfæller i behandlingen af
statistiske problemer
 - kan kommunikere statistiske problemer og
problemløsningsstrategier til fagfæller inden og uden for det
statistik
 
Undervisningsform
Projektarbejde med inddragelse af PBL-læringselementer.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Projektmodulet er på 15 ECTS svarende til en arbejdsmængde på
450 timer.
 
Eksamen
Prøver
| Prøvens navn | Statistik på mellemtrin | 
| Prøveform | Mundtlig pba. projekt  | 
| ECTS | 15 | 
| Tilladte hjælpemidler | Der henvises til den pågældende
semesterbeskrivelse/modulbeskrivelse | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |