Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået i modulerne
'Teknovidenskab', 'Socio-teknisk
teknologiforståelse', 'Problembaseret læring',
'Teknologi og etik', 'Etik og teknologiske
interventionsprocesser' og 'Videregående etnografiske
metoder og teknoantropologisk analyse'.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- ingeniørvidenskabelige, tekniskvidenskabelige,
samfundsvidenskabelige, humanistiske og tværvidenskabelige
videnskabsteorier
- forskellige teknologifilosofiske positioner
- videnskabsteoretiske og teknologifilosofiske
problemer
Færdigheder
- sammenligne og kritisk vurdere forskellige videnskabsteoretiske
og teknologifilosofiske positioner
- formulere tværvidenskabelige problemstillinger
- analysere videnskabsteoretiske og teknologifilosofiske
problemer
Kompetencer
- selvstændig kunne argumentere for relevansen af
teknoantropologis rolle i tværvidenskabeligt samarbejde
- formidle videnskabsteoretiske og teknologifilosofiske
antagelser til samarbejdspartnere
Undervisningsform
Der henvises til studieordningens § 17 om uddannelsens indhold
og tilrettelæggelse.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Tværfaglig videnskabsteori |
Prøveform | Mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |