Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger videre på kvalifikationer opnået i modulerne ”
Sundhedsteknologiske produkter” og ”Videnskabsteori og metoder”.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Kan forklare principper for brugergrænsefladedesign
- Kan forklare hvordan standarder er implementeret i
sundhedssektoren, samt hvordan de kan anvendes ifm. design- og
implementering af sundhedsteknologi
- Kan give eksempler på kliniske instrukser, procedurer og
retningslinjer og disses funktion
Færdigheder
- Kan give relevante eksempler på, hvordan sundhedsteknologi kan
indgå i klinisk beslutningstagen
- Kan diskutere hvordan sundhedsteknologi kan integreres i
klinisk praksis, herunder identificere hensigtsmæssige og
uhensigtsmæssige elementer ved eksisterende sundhedsteknologier,
herunder brugergrænseflader
- Kan analysere en klinisk proces, hvor sundhedsteknologi indgår
eller potentielt kan indgå
- Kan diskutere en klinisk proces i praksis med udgangspunkt i en
klinisk retningslinje
- Kan diskutere hvordan sundhedsteknologi påvirker og påvirkes af
en specifik klinisk opgave eller kontekst
- Kan diskutere betydningen af inddragelse af kliniske brugere og
viden om klinisk praksis i design af sundhedsteknologiske
løsninger
Undervisningsform
Der undervises i modulet jf. studieordningens § 17.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Sundhedsteknologi i klinisk praksis |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Se semesterbeskrivelsen |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |
Yderligere informationer
Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte
semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved
administrative spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær
Malene Møller
Knudsen.