Problembaseret læring og metoder

2024/2025

Anbefalede faglige forudsætninger for at deltage i modulet

Modulet bygger videre på kvalifikationer opnået i modulet ”Sundhedsteknologisk projektarbejde”.

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Læringsmål

Viden

  • Kan redegøre for grundlæggende videnskabsteoretiske begreber
  • Kan redegøre for metoder til opnåelse af information og viden
  • Kan redegøre for grundlæggende teori om læring

Færdigheder

  • Kan give eksempler på anvendelse af metoder til planlægning af studenter-styret projektarbejde, organisering og samarbejde i projektgrupper og med vejleder   
  • Kan diskutere fordele og ulemper ved anvendelser af konkrete metoder til organisering af projektarbejde i grupper
  • Kan reflektere over, hvilke faktorer der fremmer og hæmmer egen læring

Undervisningsform

Der undervises i modulet jf. studieordningens § 17.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnProblembaseret læring og metoder
Prøveform
Skriftlig eller mundtlig
ECTS5
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Yderligere informationer

Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved administrative spørgsmål.

Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær Malene Møller Knudsen.

Fakta om modulet

Engelsk titelProblem-based Learning and Methods
ModulkodeSTIST18B1_3
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

UddannelsesejerBachelor (BSc) i teknisk videnskab (sundhedsteknologi)
StudienævnStudienævn for Sundhed og Teknologi
InstitutInstitut for Medicin og Sundhedsteknologi
FakultetDet Sundhedsvidenskabelige Fakultet