Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Har dybdegående viden om en aktuel ny sundhedsteknologi i
klinisk praksis
- Har viden om sundhedsetik
Færdigheder
- Kan identificere og formulere en sundhedsvidenskabelig
problemstilling som problematiserer anvendelse af en
sundhedsteknologi i sundhedssektoren
- Kan gennemføre et kritisk litteraturstudie og sammenfatte
resultaterne fra valide studier
- Kan anvende relevante metoder til analyse af relevante faktorer
i forhold til teknologiens anvendelighed i klinisk praksis
- Kan anvende teorier om økonomiske konsekvenser af
implementering af ny sundhedsteknologi i sundhedssektoren
- Kan identificere faktorer, der har påvirket projektgruppens
læreproces under projektarbejdet
- Kan tilrettelægge gruppens interne samarbejde og samarbejdet
med vejleder i et problemorienteret projektarbejde
- Kan tilrettelægge kommunikation om det faglige indhold i
projektarbejdet
- Kan anvende projektarbejde som studieform, herunder metoder til
planlægning og styring af projektarbejdet
- Kan inddrage projektgruppens forskellige faglige baggrunde og
erfaringer i tilrettelæggelsen af projektgruppens arbejds- og
læreproces
- Kan sammenstille og perspektivere projektmedlemmernes
individuelle PBL-erfaringer
Kompetencer
- Kan kritisk vurdere såvel dansk- som engelsksproget formidling
af studier af sundhedsteknologiers effekt
- Kan udvælge relevante sundhedsteorier og begreber ift.
vurdering af ny teknologi og anvende disse i analysen og
vurderingen af konkrete sundhedsfaglige problemstillinger
- Kan kritisk vurdere de organisatoriske aspekter af
sundhedsteknologi-implementering
- Kan anlægge og formidle et flervidenskabeligt perspektiv på
projektets problemstilling ift. vurdering af en konkret
sundhedsteknologis implementering i sundhedssektoren
Undervisningsform
Der undervises i modulet jf. studieordningens § 17.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Teknologivurdering i klinisk praksis |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |
Yderligere informationer
Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte
semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved
administrative spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær
Malene Møller
Knudsen.