Dette modul styrker kursisternes forståelser af og kompetencer til at designe interventioner og forandringsprocesser, der skaber bedre trivsel og psykologisk velfærd hos børn og unge samt forebygge mistrivsel. Modulet adresserer tematikker om børn og unges (mis)trivsel og psykologisk velfærd, som eksempelvis den digitale verden, børnefællesskaber, familien, dannelse og leg.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder til:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
Undervisningen består af seminarer og projektvejledning.
Modulet er normeret til 10 ECTS = ca. 270 timer.
Prøvens navn | Pædagogisk forebyggelse og forandring |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Projektet kan skrives i gruppe eller individuelt. Bedømmelsen er en
helhedsbedømmelse af den skriftlige og mundtlige præstation.
Pensumramme: 500 siders bundet pensum, og 500 siders vejledergodkendt pensum. Sidetal: - 12-15 normalsider ved individuelt udarbejdet projektrapporter - 8-10 normalsider pr. studerende ved projekter udarbejdet i grupper Normeret prøvetid: Ved gruppeprøver: 20 minutter pr. studerende samt 10 minutter til votering og karaktergivning pr. gruppe, dog højst 2 timer pr. gruppe. For individuelle eksaminer er prøvetiden 30 minutter inklusive votering og karaktergivning. Den mundtlige prøve indledes med et oplæg fra den studerende, som maksimalt forventes at vare 5 minutter pr. studerende. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Educational Prevention and Change |
Modulkode | MTP2024VM4 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Psykologi |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |