Der introduceres til grundlæggende begreber, som kobles til trivsel og til trivselsdebatten som helhed. Derudover tages der udgangspunkt i samfundsmæssige tendenser som for eksempel social acceleration og relaterer disse tendenser til de trends, vi ser i øjeblikket. Eksempelvis vælger flere at stoppe op og finde alternative måder at leve på, i kontrast til den traditionelle livsførelse. Modulet relaterer disse tendenser til pædagogiske og organisatoriske praksisser. Med dette udgangspunkt diskuteres egen praksis, professionsidentitet og forskellige metodiske greb til at undersøge egen praksis.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder til:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
Undervisningen består af seminarer og forelæsninger.
Modulet er normeret til 5 ECTS = ca. 135 timer.
Prøvens navn | Trivsel - fra begreb til undersøgelse |
Prøveform | Skriftlig
Skriftlig individuel opgave
Pensumramme: 500 sider bundet pensum Sidetal: 4-5 normalsider |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Well-being – from Concept to Examination |
Modulkode | MTP20242 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig | |
Censornorm | Følger fakultetets bestemmelser |
Studienævn | Studienævn for Psykologi |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |