Modulets indhold, forløb og pædagogik
I dette modul tilbydes den studerende mulighed for at undersøge
teknologier som anvender forskellige modaliteter som normalt
forbindes med skabelse af integrerede multimodale interaktive
systemer. Modulet bygger på de foregående fem semestre og
videreudbygger grundlæggende den viden, og de færdigheder og
kompetencer, der er nødvendige for at opnå integration af
teknologier og evalueringsmetoder.
Læringsmål
Viden
Studerende, som gennemfører modulet, vil opnå:
- Forståelse af state-of-the-art for feltet omkring alternative
input- og output-teknologier til uni- og multi-modale
applikationer
- Forståelse af visualiseringsteknikker såsom virtual og
augmented reality
- Forståelse af sound design metoder, og real-time audio
processeringsteknikker såsom interactive auralization og
sonification
- Forståelse af måling, og analyse, af fysiologiske data via
sensorer som opfanger signaler der er tilstede i den menneskelige
krop til teknikker såsom affective compute
- Forståelse af haptic interfaces, teori og implementation af
haptic feedback systemer ved brug af vibrotactile stimulering
- Forståelse af adaptive systemer som ændrer adfærd i respons til
brugerens input
- Forståelse af iterative designprocesser anvendt på design af
real-tids interfaces og multimodale interaktive systemer
Færdigheder
Studerende, som gennemfører modulet, vil være i stand til
at:
- Anvende nye interface komponenter til responsive Human-Computer
Interaction systemer, og logge data fra brugere og/eller deres
interaktioner til dataanalyse
- Analysere og teoretisk/metodologisk begrunde, og dermed
demonstrere forståelse af relateret forskning/arbejde og
state-of-the-art
- Anvende real-tids sensorinput til design af et interaktivt
medieprodukt
- Syntetisere kontekstuel forståelse og viden relateret til human
factors til design af nye interfaces
- Anvende teorier, teknikker og metoder til design og
implementation af systemer som kan adaptere til bruger behov og
ekspertiseniveau
Kompetencer
Studerende som gennemfører modulet vil være i stand til at:
- Syntetisere viden og forståelse vedr. eksisterende forskning og
tidsvarende trends vedr. interaktive mediesystemer
- Anvende denne viden, og disse færdigheder og kompetencer til at
skabe nye interfaces og interaktive realtids systemer (low latency
response)
Undervisningsform
Se oversigt over undervisningsformer under §17.
Eksamen
Forudsætning for indstilling til prøven
- For at kvalificere sig til eksamen, skal den studerende have:
- afleveret obligatoriske opgaver rettidigt
- færdiggjort obligatoriske studieaktiviteter rettidigt
Prøver
Prøvens navn | Real-tids interfaces og interaktioner |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Med visse hjælpemidler:
Se semesterbeskrivelse |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |