Koncepter for kunstig intelligens (AI) er centrale for design og udvikling af moderne systemer, f.eks. databasesøgning og styring, håndholdte devices (smartphones og tablets), spil (f.eks. skak), og forskellige adapterende og lærende systemer, etc. Målet med dette modul er at give den studerende en forståelse for grundlæggende AI programmering. Dette inkluderer rationelle agenter og deres omgivelser, vidensrepræsentation, formelle sprog og logik, ræsonering, grundlæggende grafteori, pathfinding algoritmer, tilstandsmaskiner, og beslutningstagen. De studerende vil udvikle praktiske færdigheder i AI programmering, som er brugbar til udvikling og ibrugtagning af intelligente systemer.
Studerende, som gennemfører modulet, vil opnå:
Studerende, som gennemfører modulet, vil være i stand til at:
Studerende som gennemfører modulet vil være i stand til at:
Se oversigt over undervisningsformer under §17.
Prøvens navn | Programmering af kunstig intelligens |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Med visse hjælpemidler:
Se semesterbeskrivelse |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Artificial Intelligence Programming |
Modulkode | MSNMEDB6202A |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk og engelsk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BSc) i medialogi |
Studienævn | Studienævn for Medieteknologi |
Institut | Institut for Arkitektur og Medieteknologi |
Fakultet | Det Teknisk Fakultet for IT og Design |