Modulets fokus er på at designe og implementere systemer der reagerer på omverdenen ved brug af såkaldt ”visual computing”, dvs. automatisk analyse af visuel information optaget med et eller flere kameraer. For eksempel et computerspil der styres af menneskelig bevægelse eller en dynamisk kunstinstallation der reagerer på en gruppe af mennesker i et miljø. Idet mennesker også er slutbrugeren af systemerne, er det også nødvendigt at tage hensyn til hvad vi kan, og ikke kan, visuelt opfatte, og hvordan vi anvender visuel perception i relation til et digitalt medieprodukt.
Studerende som gennemfører modulet vil opnå:
Studerende som gennemfører modulet vil være i stand til at:
Studerende, som gennemfører modulet, vil være i stand til at:
Akademisk vejledt, studenterstyret problemorienteret projektarbejde
Se oversigt over undervisningsformer under §17.
Prøvens navn | Visual computing - menneskelig perception |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Med til projektdokumentationen hører:
• Skriftlig projektrapport • Medieteknologisk produkt • A/V produktion der illustrerer og opsummerer projektet |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Med visse hjælpemidler:
Se semesterbeskrivelse |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Visual Computing - Human Perception |
Modulkode | MSNMEDB3191C |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk og engelsk |
Undervisningssted | Campus København |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BSc) i medialogi |
Studienævn | Studienævn for Medieteknologi |
Institut | Institut for Arkitektur og Medieteknologi |
Fakultet | Det Teknisk Fakultet for IT og Design |