Valgmodulet beskæftiger sig med organisationer, udvikling og teknologi inden for ikt og læring.
Valgmodulet giver den studerende mulighed for at fordybe sig i teori og metoder inden for valgmodulets temaramme.
Der fokuseres på hovedspørgsmål om hvad, under hvilke omstændigheder og med hvilke midler det er muligt at identificere/analysere/designe/kvalificere/facilitere inden for valgmodulets temaramme.
Målet for den studerendes tilegnelse af viden inden for organisationer, udvikling og teknologi i ikt og læring er, at den studerende efter deltagelse i modulet skal kunne:
tilegne sig viden om og forståelse af teori og metoder inden for feltet organisationer, udvikling og teknologi i ikt og læring og praksis knyttet hertil
identificere, forholde sig til og reflektere over valgmodulets specifikke videnskabelige grundlag inden for feltet ikt og læring.
Målet for den studerendes udvikling af færdigheder inden for organisationer, udvikling og teknologi i ikt og læring er, at den studerende skal kunne:
anvende videnskabelige metoder og redskaber inden for organisationer, udvikling og teknologi i ikt og læring medudgangspunkt i valgmodulets specifikke tema
vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger inden for valgmodulets specifikke tema
formidle og diskutere faglige problemstillinger og løsningsmodeller, der knytter sig til valgmodulets specifikke tema.
Målet for den studerendes dannelse af kompetencer inden for organisationer, udvikling og teknologi i ikt og læring er, at den studerede skal kunne:
selvstændigt igangsætte, gennemføre, styre og udvikle opgaver inden for feltet organisationer, udvikling ogteknologi ikt og læring, herunder at skabe sig erfaring med teknikker og metoder inden for valgmoduletsspecifikke tema.
deltage aktivt i kollaborative ikt-baserede processer.
Se under § 17 i studieordningen.
ECTS-point: 5 = 5 x 27,5 = 137,5 timers studenterbelastning i alt
Prøvens navn | Valgmodul i IKT og læring: Organisationer, udvikling og teknologi A |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven afløses ved tilfredsstillende, aktiv deltagelse i
undervisningen inden for valgmodulets temaramme (den enkelte
studerendes aktive deltagelse).
Ved manglende tilfredsstillende, aktiv deltagelse i undervisningen bruger den studerende et eksamensforsøg. Den studerende har mulighed for at gå til reeksamination. Reeksamen består af udarbejdelse af en mindre skriftlig fremstilling og eventuelt produkt(er) inden for et emne, der omfatter den i studieåret udbudte undervisning i relation til organisationer, udvikling og teknologi i IKT og læring. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Der udbydes nye valgmoduler hvert semester.
Udbud og valgmodulbeskrivelser opdateres løbende på uddannelsens hjemmeside
Engelsk titel | Elective in ICT and Learning: Organisations, Development, and Technology A |
Modulkode | MILVM202119 |
Modultype | Kursus |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Anden placering |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Master i ikt og læring |
Studienævn | Studienævn for Masteruddannelsen i IKT og Læring (MIL) |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |